Det finns alltid något att fira


Ja, förutom mitt lilla jag-lever-men-det-är-knappt-inlägg imorse, har jag väl inte delat med mig alltför mycket av helgens händelser än. So here it is!

Trots alla dilemman lyckades jag pallra mig iväg i fredags till Grace där vi skulle föra lite. Himla trevligt, speciellt med tanke på att alla var lediga och kunde hänga med:) Blev såklart kvar för länge vilket resulterade i att vi blev tvugna att betala inträde på vårt nästa stopp- Movida (oh no..). Dansades och drack drinkar i x-antal timmar men eftersom jag hade mina killer-heels kände jag kl 3 att sängen lockade för mycket. När jag dessutom kramade Matilda Hej-då och lyckade få nackspärr, kändes som rätt val att gå till bussen.. 



På lördagagen firade vi ju två veckor, och som Julia skrev "man firar ju bara två veckor en gång", så vi bestämde för att slå på stort. Tyvärr blev det omvänd ordning på dieten då vi hittade ett jäääättefint café. Dagens flopp- enough said. Dyrt och inte särskillt gott.

Traskade runt vid Sloan Square och planerade att köpa något till kväll. Dock inte skor, men hittade såklart mina nya bäbisar. Man kanske inte ska gå in på Kurt Geiger om man inte ska köpa skor. Note to self.. Dock var det över 50% rea, så hur skulle jag kunna säga nej?

Alla ville ha dem men str 38 passade bara mig så.. moahahahaa

Något lyckligare med en stor, fin, röd kasse med rosett i handen (väldigt ytligt och väldigt töntigt men det hjälps inte) gick vi vidare i jakt på mat. Sprang förbi en grön dörr och såg i ögonvrån att det satt en meny där. Glada i hågen och väldigt open-minded traskade vi in i typ det bästa jag någonsin varit med om. "Kojan" (vårt nickname) - Bås liksom byggda på varandra så att man sitter 2m upp i luften! Man måste uppleva för att fatta hur jättemysigt och coolt det är. Men inte nog med det, maten var helt överawesome god och inte särskillt dyr. Vi ska såklart dit på tisdag igen:)

Efter en supermysig dag skyndade jag hem som en idiot och duschade+ gjorde mig i ordning för utgång. En timme senare var jag på tuben ner mot Oxford Cirkus igen för lite drinkar på All bar one. Mötte upp Hugo och Mary, himla roligt, och Hanne och Elin också. Halkade omkring på mina nya klackar i den lika nya snön, men klarade mig undan vurpor. Mot Jalouse där det blev krångel med dress coden (converse gick tydligen inte för sig) och listan. Så vi fick gott vänta i snön (tack mor och far för min jacka!!!). Småotaggade kom vi äntligen in, dna-avlämnade i garderoben och började chilla runt. Men insåg snabbt att kvällen redan var något förstörd och eftersom vi slapp betala inträde såg vi ingen anledning att stanna. Åkt till McD hemma hos mig vid Liverpool Station och beställde mat som sista man (yes!). Hanne frågade en polisman om vad som hänt utanför då några blodspår och avspärrningar avslöjade att det hänt något. Polismannen tittade på henne gravallvarligt och sa "a polarbear". hahah skön grabb!


"The snö"

Vi gick hem till mig, käkade, tittade på youtube, väckte säkerligen Mohammed (jag har bett om ursäkt), somnade i korridoren och ja, en vanlig lördag helt enkelt. När deras bussar började gå igen vid 7, drog dem och jag rullade in mot min säng. Det. Var. Skönt.

Har idag inte gjort mycket annat än att träffa Maja, för första gången på över 2,5år räknade vi ut, ute i Dalston. Så himla trevligt var det och jag älskar verkligen att träffa nya människor. Även om Maja kanske inte är helt ny.. Åkte hem runt 18, lagade en sjukt god middag och kan konstatera att det vart en himla trevlig dag. Och helg. Igen.

Bra jävla stad det här!

(Nej, jag skriver inte opptimalt såhär sent men LIVE WITH IT)


Kommentarer
Postat av: ma

1 har du tänkt på bagagevikten? Eller väger inte dina nyinköpta skor något? I framtiden kan du öppna museum med alla dina knasdojjor!!! (Ifall du inte vet vad du ska bli - varför inte jobba med o på sko-museum?

2 inte svära i texterna

puss

2012-02-06 @ 11:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0