Helgen- På riktigt!

Ja, har man lovat så har man ju. Vad har jag då lovat kan man undra. Jo, Emma ville veta ALLT om helgen och jag sa att jag skulle skriva ett blogginlägg om det idag. Fast nu är det ju visserligen inte "idag" längre. Det är imorgon. Fast det blir ju iofs idag men ja.. Alltså, you get the picture:) Så fast än att jag skriver hemskt dåligt när kl passerat 0.00, och dessutom ska upp om ca 6h, embracear jag de faktumen och sitter här.

Here we go-
Londonsvenskar- en himla trevligt grupp på mitt kära fb blev något av ett chattforum då ca 30 för varandra okända svenskar kom på att de ville hänga i helgen. Så kl 12.20 skyndade jag mig till bussen. Insåg rätt snabbt att jag inte skulle hinna alls (att jag inte riktigt visst vart jag skulle underlättade ju inte precis..) och sprang fram till närmsta taxi, trots förvarningar om att det är fruktansvärt dyrt. Ca 25min senare och 15pund fattigare inser jag hur fucked up dyrt taxi är- i Sverige.

Väl framme vid Green Park, i mycket god tid, hittade jag fyra tjejer från olika håll och kanter i Sverige. Det visade sig senare att det var en annan grupp på sex personer som också vart och fikat, men de var tydligen rätt sena så vi missade nog varandra. Hade hursomhaver himla trevligt! Satt och fikade några timmar och traskade sedan in mot Oxford Street. Åkte hem vid typ 19 och käkade middag och gjorde mig i ordning för kvällen.

Kom in strax efter 21 (tidslagen är väldigt intressanta för er I suppose..) igen och gick mot All Bar One. Man känner ju sig helt ok lost när man kliver in i en stor bar, letar efter några personer men inte vet vilka. Så det var bara att se sig runt och fråga. Som tur är är ju svenskar rätt lättigenkänliga så det gick bra:) Hanne och Elin från fikat var med och 10 till kanske. Typ alla var supertrevliga och sociala, blev typ anfådd av att munnen gick i ett. Drack lite billiga och asgoda drinkar innan vi gick vidare till Jalouse:





Annika som jobbar där lyckade få in oss alla på listan, så det var bara att traska förbi den, minst sagt, brutala kön. 10 pund i inträde, typ som hemma. Bara den lilla skillnaden då att all sprit ingick på vårat bord och dessutom vår egna drinkblandare Douglas! Wiho!
Rolig grej 1- Fingeravtryckslämning i garderoben. Hur ofta händer det?
Rolig grej 2- Det fanns olika parfymer, deo:s, godis mm inne i badrummet. Soft!

Asfin klubb och kväll som bjöd på flertalet timmar dans:) Tog nattbussen hem (min buss 8:an går med max 10 min intervaller, dygnet runt, varje dag), som gick mycket bättre än vad jag blivit varnad för, och stupade i säng runt 4.

Mitt fikagäng hade bestämt sig för att sömn är överskattat på söndag, så kl 13 möttes fyra av dagens föregående fem fikafrälsta upp vid Leicester Square Station. En lunch i Chinatown och en bättre fyratimmarsfika senare på Starbucks, med kramp i magen av allt skratt, kan jag bara säga att det vart en himla trevlig helg:)

Btw:
JAG VÅGADE MIG PÅ TUNNELBANAN IDAG OCH- SUCCÉ! 


Kommentarer
Postat av: Emma

åååååååh vad kul!!!!!!!!

2012-01-25 @ 07:16:17
URL: http://viharenblogg.webblogg.se/
Postat av: Emma

ser för övrigt sjukt fancy ut- inte riktigt samma backpackerstil som vi kör på här..

2012-01-25 @ 13:52:47
URL: http://viharenblogg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0