Wild Ones

Jaaa, hade jag ingen bra rubrik till inlägget så det blidde såhär. Låtnamn som rubrik. Trots att jag vet att du hatar det Emma. Live with it.

Eftersom att jag är så dålig på att skriva vad jag gör här i London tänkte jag ta och dedikera ett litet inlägg åt det nu:)

Väckarklockan ringde 9 imorse och jag vaknade faktiskt (till skillnad från igår..). Dock alldeles för trött eftersom att mina kvällar numera alltid avslutas med minst ett avsnitt av True Blood. Planen var att ta bussen till Maryleborn där jag skulle möta upp Elin och Julia. Insåg rätt snabbt att bussarna inte riktigt gick som jag önskat och hoppades på bättre tur med tunnelbanan. Vet inte om det framgått från tidigare inlägg men jag är inte bästis med tunnelbanan (och inte åkt den mer än 3ggr hittills). Eftersom att jag bor vid en rätt stor station tyckte jag att det var himla märkligt att inga linjer gick in till Oxford Station, men det var bara att gilla läget. Ny plan- buss in till centrum och tunnelbana resten. 1h sen (as usual) hittade jag äntligen rätt. Elin och Julia talade vänligt om för mig att den stora, röda linjen vid namn Central line hade gått in till stan. Story of my life...

Vi tog iaf min vän Bussen till Notting Hill gate där vi hoppades på något mysigt café. Det blev Starbucks. Inte första gången om vi säger så. Hade lika trevligt som sist, asbra brudar verkligen, och fick ytterligare tunnelbanelektioner. Köpte dessutom softast kaffe mochan ever:





Sen skulle de hem till AuPairandet igen och jag till skolan, vilket är helt ok. En sak som irriterar mig där bara är att vi håller på att lära oss massa regler hela tiden om hur man ska uttala och betona ord. Jag som inte skulle kunna lära mig en regel om så mitt liv hängde på det, och dessutom inte kan fler ordklasser än substantiv, adjektiv och verb, blir det här himla svårt att tillämpa. Jag behöver ju bara prata en massa engelska och bli bekvämare med det. Men men.

Är nu hemma i min säng med datorn, en kaffe och vindruvor. Fatta hälsosam tjej! Har spenat, vindruvor, massa juice, majs mm. i min sida av kylskåpet. Mohammed har ett 6-pack öl, vatten och tomatsås. Han smsade precis och frågade om jag ville joina han och hans kompisar vid nån bar i centrum. Inte jättetaggad.


Är också lite frustrerad över idioten som kom på att Iphånar bara ska gå att koppla in i en dator. Haaaaallå, hört talas om bärbara datorer?? Pucko..

Sweet dreams alla! PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0