Ja, jag är väl ingen ögonexpert direkt..


.. men jag tror ändå inte att det är meningen att det ska se ut såhär...



Vaknade upp såhär igår. Var ju ute kvällen innan så var lite lat och sov med månadslinserna, vilket jag fått klarteckan att det är ok. Ibland. Aja, först tyckte jag bara att det kliade lite men när jag satt på mig jacka, skor och stod i hallen, kollade jag lite närmre. Chock, gått omkring hela fm som jäkla Frankenstein utan att märka det..? Är lite dum brud först och bytter ut månadslinsen mot en fräsch, ny endagslins- jag skulle ju faktiskt ut på stan. Tio sekunder senare tänker jag typ "va tusan håller jag på med?!", tar ut båda linserna och har levt som glasögonorm efter det.

Väl nere på stan inser jag mitt på Oxford Street att jag inte kan se. Obehagligt. Får panik och börjar typ grina, springer in på närmsta affär för att låna spegel. Kan andas ut, det ligger bara en stor sörja, tippar på, var över hela ögat. Bort med det och fortsätter dagen som en haschmissbrukare. Ser verkligen helt sjukt ut.

Trodde det skulle försvinna till idag men tydligen inte. Det gör dock inte ont längre el kliar, som igår, så tror det röda försvinner av sig självt tills imorgon. Så du kan andas ut mamma:) Tror bara att jag fick in nå skit som skavde under linsen, så det är nog ingen fara även om det ser äckligt ut..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0