Note to self..


Tottenham Hall, Tottenham Towerhill mm är inte samma sak som Tottenham court rd.

Inte för att vara sån, jag gillar ju sightseeing och åka buss sådär, men kanske inte London Runt kl 1 på natten. När jag stod och väntade på bussen hem kollade jag ju faktiskt vilka bussar jag kunde ta. 7min skulle det ta också att ta sig till Tottenham Court rd där bussen hem till mig går ifrån. Nänä, nya, spontana Sara som tror att allt löser sig, hoppar på första bästa (som det visserligen stod Tottenham på..). Inser liksom när jag åker igenom mina gamla hood att det var ett mindre bra val av buss. "Aja, det löser sig säkert om jag bara åker några stationer till." Nej Sara, det löser sig inte alltid. Inser vid slutstaionen efter typ 45min att jag inte har nån aning om vart jag är. Får traska, fortfarande ensam mitt i natten, genom nåt bostadsområde för att förhoppningsvis hamna vid en Archwaybuss. Och ja, det ordnade sig ju faktiskt. 2h tog det att ta sig hem. Sweet.

Sånt där att döpa olika saker till samma namn är så dumt, känns som ett hån mot turister. Typ In-your-face idiot som tror att du pallar Londontrycket. Är ju samma sak på Max och fy fasen vad det iriterrade mig. Hur puckad är man inte om man både har Maxmål och Maxbox som menyer? Som upplagt för missförstånd liksom.

Jaja, nu vet jag iaf att Tottenham Hall inte är mycket att hänga i granen och behöver inte åka dit igen.

Toodles:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0