Well that's just sad

Vakt: Out and smoke?

Jag: No.

Vakt:
Ok, that way then. *Pekar på utgången*

Jag:
But.. I don't wanna go home...

Vakt:
Haha really? Out smoking without smoking? Haha, that's weird.

Jag:
Weeeell...

Lite roligt också att han trodde att jag skulle hem i endast transparant skjorta och kavaj. Visst, lite varmare än Sverige är det ju, men man behöver ju inte överdriva..

Tycker på riktigt att det här är ledsamt. Och det är ju inte enda gången den här helgen heller. Varje gång man är ute får man förklara att man inte röker. Borde vara tvärtom kan jag tycka. När man sen berättar att man aldrig rökt, vilket jag alltid gör eftersom att jag är stolt över det, sätter folk sina ciggar nästan i halsen alt. inte tror på mig. Standardsvaret är "jo, du har väl provat iaf?" Heh, nej tack. Jag är varken svag eller puckad så no need to. Kan verkligen inte förstå mig på "man måste ju prova nån gång". Varför? Varför måste man prova nån gång? Ingen människa vill ju vara beroende av ciggaretter, så man kan ju gissa att det börjar någonstans. Det börjar ju med att man provar.
  Måste man prova att skära sig till exempel? Finns människor som gillar sånt också. Ska dock inte inbilla någon att det alltid varit enkelt att säga nej. Man vill gärna pusha sina gränser och vara lite busig, till och med idag. Även om jag lagligt fått köpa skiten i över två år. Men nej, fuck nej. Det har blivit mitt mission och jag skulle dö av besvikelse på mig själv om jag misslyckas. Speciellt nu när man ändå är 20år. Förstår att det lätt att halka dit när man är typ 15.
  Klart man kan och måste få göra fel, ingen är perfekt. Men det här har ändå alltid varit så självklart för mig, så eg är det världens enklaste beslut. Utan mina underbara föräldrar kanske det inte hade varit så. Hoppas bara att jag kan trycka in mina nuvarande åsikter i min framtida unge.

Saknar min fina familj<3


Kommentarer
Postat av: julle

you go girl!

2012-02-13 @ 00:23:09
URL: http://londonjulia.tumblr.com
Postat av: Emma

<3

2012-02-13 @ 01:47:30
Postat av: Ma

Vilken "unge" man har!? Hur har vi lyckats med detta? Sara jag kommer aldrig mer att klaga på dig du är en guldklimp. Puss

2012-02-13 @ 12:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0